Chapter 23. Paginile modulului de service

Table of Contents

23.1. Detalii client
23.2. Detalii complete client
23.3. Editeaza sistem
23.4. Lista produse din comanda
23.5. Pagina principala "Service"
23.6. Adaugare produs
23.7. Cautare echipamente
23.8. Detalii echipament
23.9. Istoric echipament
23.10. Editeaza echipament
23.11. Alerturi de service
23.12. Adaugare alert
23.13. Adaugare/Editare interventie
23.14. Cautare contracte de service
23.15. Detalii contract
23.16. Adaugare/Editare contract

23.1.  Detalii client

Pagina Detalii Client sintetizeaza intreaga relatie cu un anumit client si va ofera acces la intreg istoric al acestuia.

In partea de jos a paginii exista o sectiune dedicata activitatii de service de echipamente. Aveti acces direct la ultimul alert de service, pentru consultare rapida, si la istoricul alerturilor, interventiilor si contractelor de service ale clientului respectiv. Tot aici puteti adauga noi alerturi, interventii si contracte de service.

Exista si un link la lista de sisteme si echipamente aflate la clientul respectiv, pe care o puteti consulta in pagina "Detalii complete client".

23.2. Detalii complete client

Pagina detalii complete client contine in partea inferioara o lista cu sistemele clientului si un link pentru adaugarea sisteme noi.

Lista de sisteme contine pentru fiecare intrare informatii generale:

  • numele sistemului

  • locatia

  • persoana de contact

  • observatii

  • lista echipamentelor din sistem - cu linkuri la detaliile acestora.

Echipamentele din sistem vor fi afisate cu nume produs, cod produs si serie echipament.

Tot aici se pot edita sistemele de echipamente din baza de date, in pagina "Editeaza sistem".

23.3. Editeaza sistem

In pagina "Editeaza sistem" puteti inregistra in baza de date succesiunea componentelor sistemelor de echipamente, pentru a avea mereu la dispozitie configuratia corecta a sistemului.

Lista verticala cu echipamente disponibile contine toate echipamentele deja introduse in baza de date, dar care nu mai sunt asociate unui client. Pentru adaugarea in sistem a unui echipament nou, se selecteaza echipamnetul din lista si se bifeaza casuta "Adauga echipament disponibil". Aceasta optiune este utila cand un echipament se muta de la un client la alt client.

Lista de produse contine toate produsele din baza de date marcate ca echipamente, ordonate dupa cod si nume.

Puteti adauga un echipament la sistemul existent, selectand echipamentul din lista verticala, si bifand casuta "Adauga echipament nou". Langa lista de echipamente exista si un camp editabil pentru introducerea seriei echipamentului.

[Tip] Observatie

Pentru adaugarea unui echipament nou este obligatorie selectia produsului dar nu este obligatorie introducerea seriei echipamentului, aceasta poate fi adaugata ulterior.

In aceasta pagina aveti si optiunea de a sterge sistemul din baza de date. Stergerea acestuia nu anuleaza documentele generate anterior, ci doar scoate echipamentul din lista de echipamente aflate la client.

23.4. Lista produse din comanda

In momentul in care se inregistreaza in SOLIS o comanda comerciala care contine si echipamente ce necesita instalare, se poate genera automat un alert de instalare (butonul "Alert instalare", in partea din dreapta jos a paginii) ce va fi vizibil pentru echipa de service.

Alertul va fi asociat automat clientului respectiv si va contine in descriere o lista cu echipamentele ce urmeaza a fi instalate.

Aceeasi observatie este valabila si in cazul contractelor comerciale care contin echipamente.

23.5. Pagina principala "Service"

Pagina principala service este acesibila din meniul principal SOLIS. Aici sunt centralizate instrumentele destinate urmaririi activitatii de service de echipamente.

Puteti consulta direct registrul de reparatii, situatia echipamentelor aflate in intretinere si planificarea vizitelor pentru intretinere sau instalari. Pentru fiecare registru aveti al dispozitie criterii specifice de selectie a datelor. Listele sunt generate in format pdf.

In meniul contextual exista linkuri la pagini de cautare generala a informatiilor legate de service: alerturi, interventii, contracte, echipamente, clienti, produse si piese, vizite.

Daca in pagina de detalii a unui client, cautarea era limitata la informatiile legate de clientul respectiv, din pagina principala a modulului se poate accesa istoricul intregii activitati de service de echipamente.

23.6. Adaugare produs

In cazul produselor ce necesita service exista cateva particularitati si la adaugarea in baza de date, eventual editarea acestora. Pentru a putea fi folosit in operatii de service, un anumit produs trebuie sa fie marcat corespunzator in catalogul de produse.

Daca acestu lucru nu s-a facut la introducerea produsului in baza de date, se poate reveni asupra lui si edita in sectiunea de Administrare.

[Note] Cale de acces

Admin -> Cauta produse -> produs -> editeaza

Dupa gasirea produsului in catalog, se merge in pagina de editare a acestuia si se bifeaza, dupa caz una din casutele "echipament", "produs terti", "piesa de schimb".

Optiunea "produs terti" se foloseste cand un produs care nu a fost cumparat de la dvs. face obiectul unui contract de service.

[Important] Observatie

Echipamentele produse de terti vor fi asociate unui producator virtual numit "PRODUSE_TERTI", care nu va fi vizibil din catalogul de produse.

Produsele de tip echipament pot avea asociate o lista de piese de schimb. Piesele de schimb sunt produsele marcate ca piesa de schimb din interfata de administrare produse.

Lista de piese de schimb a unui echipament este editabila, se pot scoate elemente din lista sau adauga la lista alte piese de schimb pe baza de cod de produs.

Pretul pieselor de schimb se calculeaza in mod identic pretului celorlalte produse, si poate fi acesat printr-un link din pagina de detalii echipament sau in catalogul de produse, daca acest catalog este accesat din pagina principala de service.

Pagina de editare piese de schimb se poate accesa din pagina de editare a produsului inregistrat ca echipament si permite editarea listei de piese de schimb asociata unui produs.

Pagina contine o lista cu piesele de schimb deja existente in catalog, cate o piesa de schimb pe fiecare linie, cu afisarea id-ului, codului si numelui.

Exista posibilitatea stergerii din lista a unei piesei de schimb. In partea de jos a paginii exista un camp editabil pentru introducerea unui cod de produs si un checkbox pentru selectia optiunii de adaugare piesa de schimb, precum si un buton "Salveaza".

[Tip] Observatie

Piesa de schimb va putea fi adaugata pe lista unui echipament doar daca este deja inregistrata ca produs in catalogul de produse (cu statusul specific "piese de schimb").

23.7. Cautare echipamente

Pagina de cautare echipament contine mai multe filtre. Cautarea se face aplicand cumulativ doar filtrele relevante.

Statusurile echipamentelor:

  • Echipamentele in garantie - sunt echipamentele pentru care data expirarii garantiei este in viitor.

  • Echipamentele post-garantie - sunt echipamentele cu data expirarii garantiei in trecut.

  • Echipamentele livrate - sunt echipamente care au statusul LIVRAT (au fost introduse intr-un sistem al unui client).

  • Echipamentele instalate - sunt echipamentele care au statusul INSTALAT (au fost introduse intr-un sistem al unui client si s-a efectuat interventia de instalare).

  • Echipamentele dezinstalate - sunt echipamentele existente care in momentul cautarii nu sunt asociate niciunui client.

Cautarea genereaza o lista cu echipamente, cu informatii generale(cod client, nume client, cod produs, nume produs, serie echipament, status echipamen) si link la pagina de detalii a fiecarui echipament.

23.8. Detalii echipament

Pagina de detalii echipament contine urmatoarele informatii: seria echipamentului, statusul, data introducerii, data primei instalari, data expirarii garantiei, observatii.

Aceste date pot fi modificate folosind optiune "Editeaza".

In meniul contextual exista linkuri la istoricul echipamentului respectiv si la lista pieselor de schimb disponibile.

23.9. Istoric echipament

Istoricul unui echipament e afisat sub forma unei liste de evenimente, incepand cu cel mai recent. Pentru fiecare eveniment exista un link la pagina de detalii complete.

Optiunea "Piese de schimb echipament" afiseaza lista pieselor de schimb disponibile pentru un anumit produs. Pentru fiecare piesa de schimb se afiseaza codul, numele, prezentarea(cantitatea si unitatea de masura), pretul in RON si EUR.

23.10. Editeaza echipament

Pagina de editare / adaugare echipament contine numele echipamentului, codul echipamentului, un camp editabil pentru serie echipament, un camp pentru observatii, o component calendar pentru data introducerii, data primei instalari si data expirare garantie, si o lista verticala pentru definirea statusului.

Lista verticala pentru status contine optiunile Livrat, Dezinstalat, Instalat.

Data introducere este setata automat cu data curenta, daca echipamentul este adaugat la sistemul unui client.

Data primei instalari este setata automat la salvarea datei efectuarii interventiei de instalare.

23.11. Alerturi de service

Paginile de cautare alerturi sau interventii contin filtre specifice fiecarui tip de eveniment. Acestea pot fi utilizate simultan.

In urma cautarii, sistemul afiseaza o lista de alerturi sau interventii, cu cateva date generale (tip alert, data crearii, nume client, titlu alert, status alert, status) si link la pagina de detalii a fiecarei intrari.

23.12. Adaugare alert

La adaugarea unui alert se poate nota contractul sau comanda in baza careia se face solicitarea.

23.13. Adaugare/Editare interventie

Pagina de editare/adaugare interventie contine campuri care permit pe de o parte planificarea in avans a interventiei (titlu, tip, persoana, data planificata, observatii transport, etc), pe de alta parte completarea cu mai multe detalii dupa efectuarea vizitei(descriere, documente, pv).

Lista de echipamente contine:

  • echipamentele deja selectate in interventie - au o casuta marcata in dreptul lor

  • restul de echipamente asociate clientului la momentul respectiv care nu au fost selectate in interventie - casuta din dreptul acestora este nemarcata.

Pentru fiecare echipament se afiseaza: nume sistem, nume produs, cod produs, id echipament, serie echipament, checkbox selectie in interventie, un camp editabil pentru observatii echipamente.

Sistemul genereaza numere unice pentru procesele verbale - se apasa butonul "Urmatorul" la rubrica "Nr. pv" pentru a aloca un numar unic.

23.14. Cautare contracte de service

Pentru centralizatorul de contracte de service puteti folosi unul sau mai multe filtre.

Filtrele nume client, descriere, produs se aplica la continutul proprietatilor, indiferent de capitalizarea literelor.

Filtrele cod client, numar contract, cod produs, serie echipament se aplica continutului unitar al acestor proprietati.

In functie de criteriile alese, sistemul listeaza contractele de intretinere inregistrate in baza de date, cu cateva date despre fiecare si link la detaliile complete.

23.15. Detalii contract

Pagina de detalii contract contine in meniul contextual un link la anexa printabila (lista de echipamente din contract), un link la lista cu piese de schimb, un link la pagina de editare contract, un link la formularul procesului verbal de intretinere (pentru contracte de intretinere).

23.16. Adaugare/Editare contract

Pagina de adaugare/editare contract contine pe de o parte date legate de documentul in sine, pe de alta parte, date referitoare la interventiile necesare pentru fiecare echipament in parte, pe baza carora se genereaza alerturi de service.

Lista de echipamente contine echipamentele din contract (checkboxul din dreptul lor este selectat) si echipamentele din sistemele clientului care nu au fost selectate in contract (checkboxul din dreptul lor nu este selectat).

Butonul de generare alerturi genereaza alerturi de service pentru toate echipamente, conform cu frecventa de intretinere selectata. Alerturile sunt generate pentru intervalul cuprins intre datele de la - pana la ale contractului, si sunt datate in prima zi a lunii respective.

logo