Table of Contents
In SOLIS, ofertele, comenzile si contractele sunt alcatuite din doua parti distincte, care se editeaza separat (partea de detalii generale si lista de produse).
Adaugarea in sistem a unui nou contract se poate face numai din pagina de detalii a clientului respectiv.
Pentru a adauga un nou contract, folositi butonul "Adauga contract", din pagina "Detalii client" (in sectiunea dedicata contractelor) sau din meniul contextual al listei de contracte.
Cale de acces | |
---|---|
Clienti -> Cautare -> Detalii Client -> Adauga contract |
In pagina deschisa puteti completa detaliile noului contract, urmand ca lista de produse sa fie editata ulterior.
Unele campuri sunt deja completate, conform configurarilor alese de dvs., dar pot fi si acestea editate.
Casuta "Ultima livrare" se bifeaza in cazul in care noul contract nu are durata determinata. In acest caz, contractul se incheie la livrarea totala a produselor.
Se poate completa manual cursul valutar. Daca rubrica nu se completeaza, sistemul va lua in calcul cursul la zi, actualizat automat.
Dupa completarea detaliilor, se apasa "Adauga" si se deschide pagina "Detalii contract", care contine toate datele introduse la pasul aterior. In continuare se poate edita lista de produse din contract.
Observatie | |
---|---|
Pentru a adauga acte aditionale, dupa adaugarea contractului, reveniti in pagina de editare (Detalii contract -> Editeaza). |
Lista cu produsele dintr-un contract se poate edita din pagina de detalii a contractului respectiv.
Cale de acces | |
---|---|
Clienti -> Cauta client -> Detalii Client -> Toate contractele -> Detalii contract -> Lista produse In general, aceasta cale este folosita pentru a edita contracte deja introduse in baza de date. In cazul adaugarii unui nou contract, se ajunge la editarea listei de produse imediat ce a fost creata pagina de detalii a acestuia. |
Lista de produse se populeaza ca si in cazul ofertelor. Singura observatie este ca in cazul contractelor, nu exista modele de liste de produse care pot fi utilizate. Exista in schimb posibilitatea de a importa liste de produse din ofertele, licitatiile, comenzile sau procesele verbale ale clientului (selectand una din variantele din listele verticale).
Dupa completarea produselor si cantitatilor, sub lista de produse se afiseaza totalul valoric al produselor din lista.
Preturile produselor se pot modifica manual. Pentru ca modificarile de pret sa fie valide, se apasa butonul "Recalculeaza".
La adaugarea contractelor se poate seta modalitatea de livrarea a produselor, pentru fiecare produs in parte sau pentru intreaga lista. Se pot stabili mai multe tipuri de livrare pentru un singur contract.
Pentru a stabili o modalitate de livrare pentru unul din produsele din lista, apasati butonul "Tip livrare" din dreptul produsului respectiv.
Se deschide o pagina cu optiunile de livrare:
la o data fixa - se introduce o data din calendar
la comanda - livrarea se face ca urmare a unei comenzi
periodic - livrari periodice, incepand la o anumita data
Aceleasi tipuri de livrare se pot seta si pentru intreaga lista de produse, folosind rubricile "Tip livrare contract" din subsolul paginii.
Optiunile de livrare vor fi luate in calcul la listarea comenzilor cu produse pe stoc (modulul "Livrari").
Daca lista de produse contine si echipamente, la adaugarea contractului se poate genera un alert de instalare - butonul "Alert instalare" din pagina listei de produse.
Dupa introducerea datelor, se salveaza lista de produse si se poate genera anexa printabila a contractului - butonul "Anexa printabila" din meniul contextual.
www.nemesisit.ro |